Mediano Marketing Ekstra - Sådan arbejder DGI med partnerskaber

Mediano Sandbox - En podcast af Mediano

Her er en ekstra-udsendelse i vores serie, hvor vi sætter fokus på sportens forretningsudvikling i Mediano Marketing. Udsendelsen udkommer her i Mediano Sandbox-kanalen, fordi Eric Engsig debuterer som podcast-vært og her øver sig med det, der i virkeligheden er en slags kollega - og altså ikke et traditionelt interview-setup. Det skal lytterne vide, og derfor udkommer udsendelsen i Sandbox, men derfor er emnet stadig interessant. I udsendelsen dykker vi ned i partnerskaber med udgangspunkt i idrætsorganisationen DGI, som er en forholdsvis ny spiller, når det gælder partnerskaber. Vi kommer også omkring Kevin Magnussen, det danske kvindelandshold i håndbold og VM i sejlsport i Aarhus. Det er Martin Vrist Christensen fra DGI’s Partner & Event-afdeling, der fortæller om arbejdet med at indgå strategiske partnerskaber i DGI. Med over 1,6 mio. medlemmer har idrætsorganisationen fat i rigtig mange idrætsaktive danskere, og i denne udsendelse tager Martin os med ind i DGI-maskinrummet med fokus på strategiske partnerskaber. Som et ekstra krydderi til udsendelsen har Martin både Manchester United, VM i Sejlsport i Aarhus og SponsorPeople på CV’et. Derfor dykker vi også ned i cases, som omhandler Kevin Magnussen, det danske kvindelandshold i håndbold, VM i sejlsport i Aarhus og mange flere. Du kan blandt andet høre om: - Hvad DGI går efter hos en potentiel partner - Hvornår et partnerskab i DGI-regi er en succes - Hvorfor Kevin Magnussen ikke var verdens nemmeste case at arbejde med - Hvorfor DGI Verdensholdet, Lego og Mexico er et glimrende match - Hvordan malingsvirksomheden Hempel, employer branding og VM i sejlsport i Aarhus hænger sammen - Hvad Croydon Athletic F.C. og en tombola har med hinanden at gøre Vært: Eric Engsig