Konferencer om Online Markedsføring

Online markedsføring på Internettet - En podcast af PotterCut med Ib Potter

Der er mange måder at blive klogere på – bøger, e-bøger, twitter, Facebook, podcast, blogidlæg og meget andet. Konferencer er også en god måde at ”suge” til sig på. Men hvilke, danske eller udenlandske, hvad koster det – og er det pengene værd? Bo Vejgaard er seo og web analytiker ved Siteimprove – som holder til i København. Det er i den forbindelse at Bo har været på den anden side at Atlanterhavet – for at hente ny viden og inspiration. Det er blevet til en snak om konferencer – og så hvad det er Bo har fået med sig hjem – fra over there…. Selv suger Bo til sig ved at følge en lang række på Twitter. Dem han synes gør det bedst har han listet op her under. @justinbriggs Har tidligere været SEO-konsulent hos @distilled , men er nu rykket ud som in-house SEO hos et spilfirma. Han snakker meget om Linkbuilding og har en fed tone. Jeg har oplevet ham live på ProSEO i Boston, hvor han var super. @lisabarone Er den ene af medstifterne i @outspokenmedia , hun skriver de fleste af deres blogindlæg, som typisk er værd at læse. Det er generelt inden for online markedsføring for SMB'er. Hendes medstifter @rhea skriver mere om SEO, men er ikke helt så aktiv på Twitter. @ipullrank Er en up-and-coming rockstar inden for SEO. Han er en del af Publicis koncernen. Han blogger en del på SEOmoz om SEO og demografi. Han har lavet et lille hacket værktøj til KW research via sociale medier. Han er meget aktiv og samtidig morsom. Man bør også overveje at følge hans buddy @dohertyjf der er SEO konsulent hos @distilled. @katemorris Er også SEO konsulent hos @distilled, hendes fokus i tweets og på konferencer jeg har set, har været KW research. Ikke super aktiv på twitter, men generelt gode indlæg. Hun har lavet en tool-liste til KW-research. @tomcritchlow Er leder af @distilled's kontor i NYC. Han laver små hackede scripts blogger og snakker om både SEO og produktivitet. Generelt gode info. @rustybrick Han er lille SEO-orienteret blog og tweeter primært links til nye indlæg. Indsigten er fin, der er ikke altid så stor dybde. Hvis man bruger RSS kan man overveje at nøjes med at subscribe til hans blog. @randfish CEO hos SEOmoz, meget engageret og snakker om alt fra Venture kapital til SEO. Han er også en rockstar i branchen. Hvis man interesserer sig for SEO og ikke følger Rand i forvejen, så er man nok ikke helt med på noderne. Hans blogindlæg på SEOmoz bloggen plejer at være populære, til tider kontroversielle. Der er også en stribe her man bør overveje at følge, men som jeg ikke har skrevet kommentarer til. @copyblogger @vanessafox @willcritchlow @robousbey @problogger @dannysullivan @graywolf @mattcutts (ok hvis ikke man ved hvem Matt Cutts er, og følger ham i forvejen. Så skal man nok finde en anden karriere end SEO). og så de danske naturligvis, Mikkel Demib, Grosen Friis, Søren Riisager m.fl. Værktøjer: FollowerWonk -  jeg bruger meget den del af followerwonk der hedder search bios, hvis jeg skal finde twitterbrugere der har tilkendegivet en bestemt interesse. Det kan bruges til finde targets, som man så kan følge i håb om at de følger en tilbage, og derfor retweeter, når man siger noget relevant inden for deres felt. SocialMention bruger jeg til at søge efter bestemte udtryk i de sociale medier. Det kan også bruges til at identificere brugere med ...