Formidlingsartikel - Pædagogstuderende som intraprenørielle spildesignere
PædTalks - En podcast af Absalon Podcast - Torsdage
![](https://is1-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Podcasts221/v4/71/45/52/71455248-90bd-6847-d62d-c220b9e78521/mza_11168096378426914543.jpg/300x300bb-75.jpg)
Kategorier:
I dette særlige afsnit af PædTalks dykker vi ned i et nyt format – en formidlingsartikel, oplæst som podcast. Artiklen er indtalt af Mathilde Baltzer Marlet, adjunkt ved Center for Pædagogik, der sammen med kollegerne Mads Algreen Brønsted og Frederik Zeuthen er medforfatter til artiklen. Artiklen præsenterer refleksioner fra projektet “Intraprenant spildesign”, som handler om, hvordan pædagogstuderende kan tænke innovativt og designe læringsspil til børn i dagtilbud.Hvordan skaber man egentlig læringsspil, der både engagerer børn og understøtter deres udvikling? Og hvordan kan pædagogstuderende klædes på til at arbejde med innovation og intraprenørskab i praksis? Gennem projektet, som var finansieret af Fonden for Entreprenørskab, blev gennemført på Professionshøjskolen Absalon, har pædagogstuderende arbejdet med at udvikle spil i samarbejde med børn og pædagoger i daginstitutioner. Undervejs har de skullet overvinde både psykologiske barrierer og udforske nye måder at tænke på – blandt andet ved at lade sig inspirere af bottom-up-tilgange og inkrementel innovation. I podcasten kan du høre om, hvad der sker, når kreativitet og innovation mødes i det pædagogiske felt, og hvordan man kan styrke en kultur, hvor pædagogstuderende får mod på at omsætte gode idéer til praksis. Du får også konkrete eksempler på spiludvikling og gode råd til, hvordan du selv kan arbejde innovativt med spilbaseret læring i dagtilbud. Er du nysgerrig på, hvordan vi kan nytænke pædagoguddannelsen og skabe endnu bedre rammer for leg og læring? Så lyt med til denne spændende episode af PædTalks!