Tashia Dam: Kunstig intelligens og algoritmer i undervisningen – trussel eller mulighed?
Bag Om Nyhederne - En podcast af CEPOS - Fredage
Digitalisering blev for få år siden set som uddannelsessystemets fremtid. Alle skolebørn skulle have iPads og undervisningssoftware skulle revolutionere undervisningen. Men begejstring er vendt til skepsis. Mange er bekymrede for algoritmer og kunstig intelligens. Men begge dele giver store muligheder for at forbedre undervisningen. Spørgsmålet er, hvordan ny teknologi kan og bør anvendes. Tashia Dam argumenterer for, at der for at svare på dét spørgsmål, skal tages udgangspunkt i pædagogik, ikke i teknologi. Tashia Vera Dam er pædagogisk direktør hos Area9 Lyceum, som er en virksomhed, der udvikler uddannelsesteknologi. Tashia Vera Dam har en kandidatgrad i teoretisk pædagogik fra Københavns Universitet.Kontakt til podcastvært: [email protected] den 7. august 2023Links: Area9 Lyceum:https://area9lyceum.com/Tashia Vera Dam på Linkedinhttps://www.linkedin.com/in/tashiadam/?originalSubdomain=dk