Episode 2: Hvornår skal skærmen rykke ind på børneværelset?

Hvis du ikke giver lov, bliver de måske udelukket fra venners samtaler, og hvis du giver dem lov, bliver de pludselig lukket ind i en verden af muligheder, som kan være umådelig svære at navigere i. Og hvad nu hvis "alle de andre må," men ikke dit barn må? Lyt med i denne podcast, hvor vi diskuterer aldersgrænser for børns digitale liv.Vi stiller skarpt på, hvornår et barn er klar til at få en smartphone, og hvornår de kan begynde at færdes mere frit på nettet. For der er masser af aldersgrænser online, både med sociale medier, apps og i spil, film og serier. Men mange børn snyder sig ældre og får adgang til mere eller mindre voksent indhold tidligt. Vært: Ditte Giese Tilrettelæggelse, klip og produktion: Cecilie Wortziger Musik: Frej Levin Vi vil rigtig gerne vide, hvad du synes om podcasten. Det vil derfor betyde meget for os, hvis du vil bruge 5 minutter på at svare på dette spørgeskema: https://alsresearch.limequery.com/794397

Om Podcasten

De fleste forældre i dag har prøvet det, at diskutere skærmtid med sit barn, hvornår er det for meget? Hvornår lærer de rent faktisk noget? Hvem taler de med inde i den skærm? Og hvor går grænsen? Den digitale udvikling har nemlig ændret vilkårene for børnelivet og har givet et hav af nye muligheder, som vores børn skal lære at navigere i. I denne podcast undersøger journalist Ditte Giese, hvordan vi som forældre bedst kan hjælpe og støtte vores børn i den digitale verden, og ruste dem til et livslangt skærmliv. Gennem 8 episoder taler vi med eksperter, gamere, skolelære og ikke mindst et panel af det som det hele handler om: Skærmbørn.Vi vil rigtig gerne vide, hvad du synes om podcasten. Det vil derfor betyde meget for os, hvis du vil bruge fem minutter på at svare på dette spørgeskema: https://alsresearch.limequery.com/794397 Vært: Ditte Giese Tilrettelæggelse, klip og produktion: Cecilie Wortziger.Redaktør: Kirstine Østerby Ejlertsen. Podcasten er produceret i samarbejde med Heartbeats og støttet af Trygfonden.