Hero communication, grief bragging og kopisager

Ugens Småt Brændbart står i branden på Børsens tegn. Det er blevet til en hel lille Maggi-terning af kommunikationsguf. Vi taler om Brian Mikkelsens superhero-position, de mange whataboutismer, der florerer a la: det er jo bare en bygning, hvad med børnene i Gaza? Vi vender begrebet grief-bragging – lige ludselig har vi alle haft et tæt og intimt forhold til den gamle bygning. Der er uenighed i kommunikationskredse om sikkerhedssko-producenten Airtox, der havde en kæmpe poster hængende på Børsbygningen. Er det god eller dårlig branding? Ugen har også budt på to kopi-sager: Jagger-kæden vs. Mick Jagger og Soundboks vs. Sharp. Vi slutter af i den kulørte ende med en ualmindelig dårlig anmeldelse af det første afsnit af TV2 reality-serien Diamant Familien – Fanget i Dubai. Bare titlen er en katastrofe. Martin Martensen-Larsen Anna Thygesen

Om Podcasten

Velkommen til Småt Brændbart - ugens krise med Anna Thygesen. Sammen med sin medvært Martin Martensen-Larsen nørder Anna Thygesen rundt i nogle af ugens mest spændende, opsigtsvækkende, vilde eller sjove kommunikationskriser. De tager fat i kriser i erhvervslivet, i organisationer og i politik og det kan da godt være at der sniger sig en krise ind fra de mere kulørte brancher engang i mellem.  Småt Brændbart er ‘news commentary’ podcast - det er ikke en journalistisk podcast. Podcasten er derfor analyser og tale om kriser, der allerede har nået medierne eller er ved at breake i dem, fordi det er netop turen i mediemøllen, der er afgørende for hvordan en kommunikationskrise falder ud. For at du kan lytte den podcast kvit og frit indgår sponsoreret indhold. Hvis jeres brand skal annoncere i Småt Brændbart, så skriv til [email protected]. Produceret af Podads.