Unfluencer-nyt, Fonsecas fornemmelse for ægte kærlighed og målgruppe forvirring på d’Angleterre

Småt Brændbart - En podcast af Anna Thygesen - Fredage

Det er snart hver uge, vi beskæftiger med en ny influencer-krise i Småt Brændbart og denne uges udgave er ingen undtagelse. Men der er masser af kommunikationsfagligt at lære af deres håndtering og især den manglende eller eklatant dårlige håndtering af de kriser, som oftere og oftere dukker i de traditionelle medier, desuden er der et grundlæggende problem med den position, som nogle af de store influencere er lykkedes med at indtage, når det gælder samfundsrelevante debatter – altså debatter om alt andet end det, influencerne lever af, nemlig benhård markedsføring og promovering af produkter, services, virksomheder og organisationer. Det skaI der i den grad fokus på. I denne uge gælder det (som sædvanlig) Diez, Price og ikke mindst den nyeste influencerkrise: Cillemouse aka Cecilie Haugaard. Vi når også forbi Fonsecas krisekommunikation og endelig taler vi om en noget tacky branding af Danmarks vel nok fineste hotel midt på Kgs Nytorv. Martin Martensen-Larsen Anna Thygesen