#79 Sådan får du skrevet noget
SolopreneurCast - for og med soloselvstændige - En podcast af Karin Høgh, PodConsult

Kategorier:
Cohost denne gang er René Hjetting fra Presswire - han hjælper bl.a. selvstændige med at blive bedre til at skrive så de sælger. Det er alt fra nyhedsbreve, blogindlæg, salgssider. Han hjælper typisk selvstændige, der gerne vil sælge digitale produkter og online kurser. Dette er den sidste episode før sommerferien. Episode 80 sendes 5. september. Cooltool: Hvordan finder man et godt - og vel at mærke ledigt - domænenavn? http://www.bustaname.com/ Her er en god artikel med råd om, hvordan du finder et godt domæne. http://www.seotips.dk/20-gode-raad-godt-domaene/ Karin nævner denne løsning set på Frederiksberg - der var nok ikke flere domæner om leje af biler, så han valgte denne http://dyt-dyt.dk Hovedemnet denne gang er skrivning, som er René Hjettings spidskompetence. Dels skriver han pressemeddelelser for kunder, men han hjælper også selvstændige som os med at få skrevet så meget og så godt som muligt. René fortæller. hvordan han på skrivecamps bringer deltagerne i det rette mindset, så de kan fordybe sig i at få skrevet så meget som de gerne vil. René giver i podcasten også råd om, hvordan vi alle sammen kan tilrettelægge vores dage, så vi får skrevet uden alt for mange afbrydelser. Kundeklager Mange af os er ikke så gode til at tackle dem, for der er ofte følelser involveret Det er egentlig ikke svært - men fordi der ofte er følelser involveret, er en af finterne at holde fokus på fornuft. Det får du også lidt inspiration til i videoen Leon Birdi giver i en ny video og denne artikel nogle gode råd. http://birdi.dk/blog/konflikthandtering-pa-tre-minutter/ Forebygger klager Behandler klager Følger op på klager Kunderne vil bare gerne lyttes til, for som regel har de bare haft en dårlig dag. Ikke email - gerne i telefonen eller face to face. Sig “Jeg vil gerne hjælpe dig”. Det er næsten altid dårlig kommunikation, den er gal med, det er ikke problemet. Følg op bagefter - hør, om kunden gerne vil blive - om kunden er glad?