Episode 2.8 - Satset, Mads Faurholt

Mads Faurholt-Jørgensen er en af Danmarks mest succesfulde og forgyldte iværksættere. I denne uges afsnit af »Succes Kriteriet« fortæller han om alt det, der følger med, når man går fra det attraktive job til fordel for at starte sit eget. Hans frygt for at være nummer to har gjort hans liste over bedrifter længere end de flestes og bragt ham verden rundt til karriemuligheder, mange kun drømmer om i en alder af kun 32 år. I dag er han med i ca. 30 virksomheder, hvoraf et blev solgt for 100 mio. kroner for et halvt år siden. Flere gange er han gået fra attraktive jobs for at prøve kræfter med nye udfordringer. Denne uges business angel er Thomas Black-Petersen, som for nyligt valgte at sælge sin virksomhed for herefter at blive business angel. Han investerer typisk sammen med andre business angels. Til slut i podcasten giver Nordeas eksperter gode råd til iværksætteriet. I dette afsnit foregår interviewet på engelsk med Ewan Macleod, digital direktør I Nordea, som sætter fokus på det allervigtigste, man skal have styr på, inden man springer ud som iværksætter. »SuccesKriteriet« udgives af Berlingske Business og er sponsoreret af Nordea. Programmet er tilrettelagt af Ane Cortzen, Mia Svenningsen og Fannie Pramming. See omnystudio.com/listener for privacy information.

Om Podcasten

Succeskriteriet er forandret. Danske virksomheder kan ikke nøjes med bare at tjene penge: Iværksættere og topchefer er også ledere i samfundet. Fremtiden tilhører dem, som tør tage et standpunkt.  Podcastens første fire sæsoner kredsede om drømme og ambitioner – iværksætterens vej fra den gode ide til investering, markedsføring og exit. I dag sætter bæredygtighed, handlingsplaner mod sexisme og krænkende adfærd, fleksible arbejdsforhold og ligestilling barren for succes. Ane Cortzen er fortsat vært for Succeskriteriet. Sæson fem er tilrettelagt af Sebastian Persson Iversen og Anna Lindblad.