Episode 3.1 - Fra ide til virksomhed, Aarstiderne

Den tredje sæson af podcasten »SuccesKriteriet« skydes i gang med fortællingen om Aarstidernes rejse fra simpel ide til millionomsættende virksomhed. Virksomheden, der er bedst kendt for at levere grøntsags- og måltidskasser direkte til døren, kan i dag prale af at have eksisteret i 20 år. De har i alle årene været i stand til at overleve kriser og udfordringer, som ellers har slået pusten ud af endnu større spillere på markedet. Senere i podcasten fortæller den succesfulde iværksætter og business angel Moonis Kamil, der blandt andet står bag Onfone, at han investerer i folk med selvindsigt, der er interesserede i at gøre en forskel. Til slut i podcasten giver Nordeas eksperter gode råd til iværksætteriet. I dette afsnit er det forbrugerøkonom Ann Lehmann Ericsen, som giver sine bud på, hvordan man får etableret sig som iværksætter. »SuccesKriteriet« udgives af Berlingske Business og er sponsoreret af Nordea. Programmet er tilrettelagt af Ane Cortzen, Mia Svenningsen og Fannie Pramming. See omnystudio.com/listener for privacy information.

Om Podcasten

Succeskriteriet er forandret. Danske virksomheder kan ikke nøjes med bare at tjene penge: Iværksættere og topchefer er også ledere i samfundet. Fremtiden tilhører dem, som tør tage et standpunkt.  Podcastens første fire sæsoner kredsede om drømme og ambitioner – iværksætterens vej fra den gode ide til investering, markedsføring og exit. I dag sætter bæredygtighed, handlingsplaner mod sexisme og krænkende adfærd, fleksible arbejdsforhold og ligestilling barren for succes. Ane Cortzen er fortsat vært for Succeskriteriet. Sæson fem er tilrettelagt af Sebastian Persson Iversen og Anna Lindblad.