Episode 3.2 - Investorer, Zetland

Journalisterne Lea Korsgaard, Jakob Moll, Silke Bock og Hakon Mosbech valgte at forlade deres trygge jobs i den etablerede mediebranche for at satse alt på at lave dybdegående journalistik i form af den digitale avis Zetland. De brugte deres første år som iværksættere på at øve sig i at drive forretning og lærte, at crowdfunding er en god vej til investorernes interesse. Senere i podcastet fortæller Frederik Ploug Søgaard om de forskellige fordele, ulemper og konsekvenser ved crowdfunding. En af de mange overvejelser, han råder iværksættere til at gøre sig, er blandt andet at passe på eventuelle følsomme oplysninger. Til slut i podcasten giver Nordeas eksperter gode råd til iværksætteriet. I dette afsnit er det områdedirektør Frank Vestergaard Olsen, der giver gode råd til forberedelsen inden det første møde med investorerne. »Succes Kriteriet« udgives af Berlingske Business og er sponsoreret af Nordea. Programmet er tilrettelagt af Ane Cortzen, Mia Svenningsen og Fannie Pramming. See omnystudio.com/listener for privacy information.

Om Podcasten

Succeskriteriet er forandret. Danske virksomheder kan ikke nøjes med bare at tjene penge: Iværksættere og topchefer er også ledere i samfundet. Fremtiden tilhører dem, som tør tage et standpunkt.  Podcastens første fire sæsoner kredsede om drømme og ambitioner – iværksætterens vej fra den gode ide til investering, markedsføring og exit. I dag sætter bæredygtighed, handlingsplaner mod sexisme og krænkende adfærd, fleksible arbejdsforhold og ligestilling barren for succes. Ane Cortzen er fortsat vært for Succeskriteriet. Sæson fem er tilrettelagt af Sebastian Persson Iversen og Anna Lindblad.