Episode 3.3 - Kvinde i en mandeverden, Letz Sushi

I 2003 gjorde Louise Ertman Baunsgaard noget, meget få kvinder gør: Hun droppede det sikre liv og job og kastede sig ud i at starte sin egen forretning. En forretning, der senere skulle blive til den landskendte sushikæde LETZ SUSHI. Netop det at være kvinde i en mandsdomineret verden, er det, denne uges afsnit af »Succes Kriteriet« handler om. Ifølge Louise Baunsgaard skyldes manglen på de kvindelige iværksættere, at kvinderne tøver og tænker en ekstra gang eller to, inden de springer ud i det. Senere i podcastet fortæller business angel Torben Frigaard Rasmussen, der tidligere har været involveret i firmaet som Worldticket og E-conomics om, hvad han leder efter i en iværksætter. Han er blandt andet meget interesseret i robotteknologi. Til slut i podcasten giver Nordeas eksperter gode råd til iværksætteriet. I dette afsnit er det nordisk kommunikationsdirektør, Sara Helweg-Larsen, der giver sit bud på, hvad der definerer den gode leder og svarer på, om der er forskel på mænd og kvinder i ledelsesrollen. »Succes Kriteriet« udgives af Berlingske Business og er sponsoreret af Nordea. Programmet er tilrettelagt af Ane Cortzen, Mia Svenningsen og Fannie Pramming. See omnystudio.com/listener for privacy information.

Om Podcasten

Succeskriteriet er forandret. Danske virksomheder kan ikke nøjes med bare at tjene penge: Iværksættere og topchefer er også ledere i samfundet. Fremtiden tilhører dem, som tør tage et standpunkt.  Podcastens første fire sæsoner kredsede om drømme og ambitioner – iværksætterens vej fra den gode ide til investering, markedsføring og exit. I dag sætter bæredygtighed, handlingsplaner mod sexisme og krænkende adfærd, fleksible arbejdsforhold og ligestilling barren for succes. Ane Cortzen er fortsat vært for Succeskriteriet. Sæson fem er tilrettelagt af Sebastian Persson Iversen og Anna Lindblad.