AI – Hvordan vil det forbedre salg, kundeservice og marketing | Per Simonsen

Kunstig intelligens vinder større og større indpas i de danske virksomheder og derfor er det vigtigt, at man allerede nu gør sig nogle tanker om, hvordan det kan implementeres i de forskellige afdelinger. I denne episode af TACK TALKS fokuserer vi på, hvordan kunstig intelligens kan forbedre og effektivisere salg, kundeservice og marketing og vi har endnu engang besøg af rådgiver hos A-One Solutions, Per Simonsen, til at dykke ned i emnet med os.Som sælger skal man vide meget om kunden og helst have styr på alle detaljerne. Man skal AI som et værktøj, der kan klæde sælgerne endnu bedre på og som kunde er det kun en fordel. Kunstig intelligens skal hjælpe sælgeren med at stille de rette spørgsmål og have en god samtale, så man bedst muligt kan varetage kundens interesse. Den personlige relation vil vare ved og relationen mellem kunden og sælger kommer til at have en større betydning fremadrettet.I kundeserviceafdelingerne vil der komme en stor stigning af brugen af AI, fordi værktøjet kan bidrage til hurtig, korrekt og informativ service. Det vil være muligt at opsætte processer, så selv nye medarbejdere kan levere god service med det samme med hjælp fra kunstig intelligens.Marketing vil være en af de afdelinger, der vil få stor glæde af kunstig intelligens som værktøj. AI kan især bruges til at personliggøre og målrette opslag og kampagner til den udvalgte målgruppe. AI kan spille forskellige roller afhængigt af markedet man befinder sig i.Det er os, der styrer, hvad vi vil bruge kunstig intelligens til – vi skal bare sætte rammerne. Jo bedre vi er til at udstikke rammerne, jo bedre resultater får vi også.

Om Podcasten

TACK TALKS er en podcast produceret af TACK International i samarbejde med Uglifruit. Her har du løbende mulighed for at opdatere dig omkring de emner der rør sig indenfor udvikling – særligt centreret omkring emnerne salg, ledelse og personlig udvikling. Når du lytter til en podcast fra TACK, får du ikke blot ny viden og spændende input, du får også helt konkrete redskaber til, hvordan du udvikler dig i dit job og som menneske generelt. Denne tilgang er fuldt ud i tråd med TACKs læringsfilosofi, som er learn it today – use it tomorrow. TACK International er en af verdens førende uddannelsesvirksomheder inden for hovedområderne uddannelse og udvikling. Siden 1960 har TACK hjulpet små og store virksomheder i Danmark med at nå deres mål – og mere til. Ligesom TACK har spillet en vigtig brik i mange menneskers personlige udvikling og karriereløft. God fornøjelse.