Konflikthåndtering i kundeservice – når kundemødet bliver din udfordring | Jens Dalgaard

Du sidder med ansvaret for kundekontakten i dit job, og er lige blevet overfuset af en ubehagelig kunde. Hvordan håndterer du og I oplevelsen i din virksomhed?Konflikthåndtering er blevet en stor del af dagligdagen for de medarbejdere, der møder kunder og arbejder med kundeservice. Vores kunder er bedre forberedte og ved meget mere end tidligere, når de møder os, og derfor stiller de naturligt også højere krav. Her er det afgørende, at medarbejderne er trænede i at modtage og håndtere kunden, og er godt informerede om vores varer eller produkt.Hvorfor opstår der så alligevel konflikter i kundeservice, og hvad kan du selv gøre for at undgå at eskalere konflikten? Har kunden altid ret og hvilket ansvar har virksomheden for at beskytte medarbejderne i konfliktsammenhæng? Det kan du blive klogere på her i episoden, hvor du endnu engang møder administrerende direktør hos TACK, Jens Dalgaard, der går i dybden med konflikthåndtering, særligt i forhold til kundeservice. Jens kommer først omkring de primære årsager bag konflikters opståen i kundeservicesammenhæng, så ser han på forskellene til andre typer af konflikter, f.eks. på arbejdspladsen, og endelig også på, hvordan konflikthåndtering bør måles i en virksomhed.Jens kommer også ind på det vigtigste, du skal have for øje i kontakten med en utilfreds kunde, og hvad der er væsentligt i forhold til medarbejderen, efter en konflikt.Til slut får du Jens’ 3 vigtigste råd til bedre konflikthåndtering i kundeservice.

Om Podcasten

TACK TALKS er en podcast produceret af TACK International i samarbejde med Uglifruit. Her har du løbende mulighed for at opdatere dig omkring de emner der rør sig indenfor udvikling – særligt centreret omkring emnerne salg, ledelse og personlig udvikling. Når du lytter til en podcast fra TACK, får du ikke blot ny viden og spændende input, du får også helt konkrete redskaber til, hvordan du udvikler dig i dit job og som menneske generelt. Denne tilgang er fuldt ud i tråd med TACKs læringsfilosofi, som er learn it today – use it tomorrow. TACK International er en af verdens førende uddannelsesvirksomheder inden for hovedområderne uddannelse og udvikling. Siden 1960 har TACK hjulpet små og store virksomheder i Danmark med at nå deres mål – og mere til. Ligesom TACK har spillet en vigtig brik i mange menneskers personlige udvikling og karriereløft. God fornøjelse.