Nemlig-chef smutter, kød-hacking og #metoo-skænderi

Chaufførerne hos nemligdotcom forretter deres nødtørft i dåser, flasker og poser, fordi de er så tidspresset, at der ikke er tid til toiletbesøg. Det latrinære problem gælder skam også Coop og Føtex, men nemlig.com's krisesvar er igen igen i den dårlige afdeling. Og det der med kommunikationen: Det kører altså bare ikke for nemligdotcom. I denne uge sagde nemlig-chefen for kommunikation og bæredygtighed så good-Beirut med ordene “Den valgte strategi stemmer ikke overens med min”, men får også lige nævnt, at hun skam kun har godt at sige om virksomheden og alle trygt kan handle der. Det er måske fint nok og klassisk opsigelseskommunikation, og der skal være plads til nuancer og hele den sang, men der ser ikke kønt ud, og det efterladte indtryk er vidst stadig, at det sejler med kommunikationen hos nemligdotcom og direktør for det hele, Stefan Plenge, kører krisehåndteringen ganz allein.Og så skal vi ej heller glemme, at Statsminister Mette Frederiksen i sin afslutningstale varslede et opgør “atypiske ansættelser”, som dem blandt andet nemligdotcom kører med. Det er en meget alvorlig krise.Vi tøffer også forbi “kød-hackingen” (som man siger) i USA: Enorme kødfabrikker må lukke ned på grund af hackingangreb. Vi skal tale om, hvorfor hacking-kriser, der sender virksomheder i total krise, ikke giver den mindste ridse i omdømmet.  Og vi bliver ved en af vores gamle travere: VI skal diskutere #Metoo-dokumentaren om TV2. Der er lidt nyt om den, som vi taler om. Men vi ender fanme i en ophedet debat/skænderi: Vi har ladet det være uklippet og håber, I måske synes, det er væsentlig diskussion.

Om Podcasten

Ugens krise er en podcast, hvor værterne Anna og Lasse taler om en aktuel krise i medierne. Hvorfor er krisen opstået, og hvordan prøver smarte spindoktorer, mørkets fyrster, kloge kommunikationsrådgivere og andre pr-typer at håndtere krisen.