4. Når børns perspektiver inddrages i visitationen

Hvad mener eleven egentlig er bedst for sig selv - at gå i en almenklasse eller i en specialklasse? På en skole i Holbæk inddrager de barnets perspektiv, når det skal afgøres, hvor og hvordan eleven får mest ud af sin skolegang både socialt og fagligt. Det har de faktisk gjort længe, men først i år er de begyndt at arbejde systematisk med at tage børnene med på råd. Hør, hvordan det går med den strategi i denne episode af Veje til inklusion. Medvirkende Mads-Kristian Olsen, pædagogisk leder på Holbæk By Skole, afd. Bjergmarken Hanne Warming, professor på Roskilde Universitet Vært Simon Brix, podcastproducent i Kontekst & Lyd Læs mere om børneperspektiver og inkluderende læringsmiljøer her: https://emu.dk/grundskole/undervisningsmiljo/inkluderende-laeringsfaellesskaber.

Om Podcasten

Veje til inklusion er en podcast-serie fra Styrelsen for Undervisning og Kvalitet. Podcasten er produceret af Kontekst & Lyd for Styrelsen for Undervisning og Kvalitet. Vært er journalist og podcastproducent, Simon Brix. Hør alle podcasts i serien her