3. Lektiehjælp og faglig fordybelse

Vejen videre med folkeskolereformen - En podcast af emu.dk - Børne og Undervisningsministeriet - Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Kategorier:

Med det øgede fokus på lektiehjælp og faglig fordybelse var det reformens hensigt, at alle elever – uanset deres baggrund – kan få den nødvendige faglige hjælp og støtte til skolearbejdet. På Vestbjerg Skole ved Aalborg har man prøvet flere modeller for lektiehjælp og faglig fordybelse. I dette afsnit fortæller en af skolens lærere om erfaringer og erkendelser og om, hvorfor Vestbjerg Skole ikke er blevet en lektiefri skole. Medvirkende: Louise Vibech Frederiksen, lærer på Vestbjerg Skole i Aalborg Kommune Ida og Nina, elever i 7. klasse på Vestbjerg Skole i Aalborg Kommune Vibeke Myrup Jensen, seniorforsker på VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd