#024: Kawaii ^.^

Videnskabeligt Udfordret - En podcast af Mark Lyng, Flemming Damgaard Nielsen, Nikolaj V. Hansen - Tirsdage

Kategorier:

Flemming siger stop! Nu er det nok! I flere måneder har vi ikke hørt på andet end sprængte tissemænd og ødelagte mennesker og nu vil han ikke mere. For en gangs skyld skal det handle om noget sødt og rart. Om bamser, og blomster og candy floss. Om kattekillinger og hundehvalpe og uredelig forskning.Lyt med når Mark fortæller om fænomenet kawaii og hvad der sker med mennesket når vi ser ting der er kawaii. Og når Flemming dykker ned i et rabbit-hole om forskere der forsker i ting der er søde og hvordan at sødhed gør os til bedre mennesker.Hvis du vil være med til at optage live med os på Discord kan du støtte os på 10er og blive en af vores kernelyttere https://bit.ly/VU10er - hvis pengene er knappe kan du også bare tjekke vores Facebookgruppe ud, vi hygger max!Du kan også tjekke vores webshop: bit.ly/vushop. Vi har T-shirts, kaffekopper og tasker! Og meget mere! Der er også en hønsetrøje!Send os water hilarious science eller stil et spørgsmål på facebook, Instagram eller [email protected] til Christian Eiming for disclaimer.Tak til Barometer-Bjarke for Gak-O-meteretHusk at være dumme 🧠Kilder:Oriana Aragon et al. (2015) Dimorphous Expressions of Positive Emotion: Displays of Both Care and Aggression in Response to Cute Stimulihttps://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnbeh.2018.00300/full Nittono et al. (2012) The Power of Kawaii: Viewing Cute Images Promotes a Careful Behavior and Narrows Attentional FocusSupport the showHvis du vil være med til at optage live med os på Discord kan du støtte os på 10er og blive en af vores kernelyttere https://vudfordret.10er.appDu kan også tjekke vores webshop: bit.ly/vushop. Der er en hønsetrøje!Send os vanvittig videnskab eller stil et spørgsmål på facebook, Instagram eller [email protected] til Christian Eiming for disclaimer.Tak til Barometer-Bjarke for Gak-O-meteret.Husk at være dumme 🧠 Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.