#3.32: Da fortiden forestillede sig fremtiden
Videnskabeligt Udfordret - En podcast af Mark Lyng, Flemming Damgaard Nielsen, Nikolaj V. Hansen - Tirsdage
Kategorier:
Vi ynder at forestille os fremtiden.Det er ikke bare hyggeligt tidsfordriv, det er faktisk en evolutionær fordel, der gør at vi bedre kan planlægge hvad der måtte ske ved os. Men når du forestiller dig den fjerne fremtid, hvad ser du så? Og da dine oldeforældre tilbage i 1900 forestillede sig nutiden, hvad så de så? Hvis de var Wernher von Braun, så forudsagde de med 99.99% præcision hvordan menneskehedens rumfærd ville være. Uden nogensinde at have haft andet end en forvokset nytårsraket i rummet.Køb nogen penge til os på bit.ly/spækshop! Vi har T-shirts, kaffekopper og tasker! Og meget mere! Der er også en hønsetrøje!Du kan også subscribe til os på Podimo. Hent appen via Appstore eller Google Play.Fortæl om Spækbrættet! Vi er både på iTunes og Spotify og alle andre steder! Bit.ly/spækitunes - bit.ly/spækspotSend os water hilarious science eller stil et spørgsmål på facebook, Instagram eller [email protected] til Christian Eiming for disclaimer.Husk at være dumme 🧠Kilder:https://www.tvovermind.com/people-imagined-future-100-years-ago/Larry R. Squire (2009) The Legacy of Patient H.M. for Neuroscience Schacter et al. (2012) The Future of Memory: Remembering, Imagining, and the Brain https://www.theatlantic.com/science/archive/2017/10/imagining-the-future-is-just-another-form-of-memory/542832/Gentryk af Collier's artikler om rummet fra 1950´ernehttp://www.aiaahouston.org/newsletter/Support the showHvis du vil være med til at optage live med os på Discord kan du støtte os på 10er og blive en af vores kernelyttere https://vudfordret.10er.appDu kan også tjekke vores webshop: bit.ly/vushop. Der er en hønsetrøje!Send os vanvittig videnskab eller stil et spørgsmål på facebook, Instagram eller [email protected] til Christian Eiming for disclaimer.Tak til Barometer-Bjarke for Gak-O-meteret.Husk at være dumme 🧠 Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.