#3.64: Vi fandt det nye clickbait... Og du gætter aldrig hvad der skete senere!

Videnskabeligt Udfordret - En podcast af Mark Lyng, Flemming Damgaard Nielsen, Nikolaj V. Hansen - Tirsdage

Kategorier:

I løbet af det seneste årti har en efterhånden pænt irriterende trend fået fodfæste i vores nyhedsmedier og onlinemedier, generelt. Clickbait. Men med enhver irriterende trend, står en hær af forskere klar til at dissekere og undersøge det til total ukendelighed.Hør med når Mark fortæller hvem det egentlig er der klikker på clickbait, og når Flemming anvender Marslows reviderede behovspyramide til at udvikle 2020s nyeste form for clickbait. Svaret vil overraske dig!Skulle du have lyst til at støtte Spækbrættet, så kan du gøre det ovre på vores 10er. Det koster penge, men til gengæld får du også noget for det - nemlig adgang til et eksklusivt bagkatalog med masser af ekstramateriale! I denne uge har Mark og Flemming fortalt hvor meget de hader videnskabeligt clickbait og I Fucking Love Science. https://spaekbraettet.10er.app/Du kan også tjekke vores webshop: bit.ly/spækshop. Vi har T-shirts, kaffekopper og tasker! Og meget mere! Der er også en hønsetrøje!Fortæl om Spækbrættet! Vi er både på iTunes og Spotify og alle andre steder! Bit.ly/spækitunes - bit.ly/spækspotSend os water hilarious science eller stil et spørgsmål på facebook, Instagram eller [email protected] til Christian Eiming for disclaimer.Husk at være dumme 🧠Kilder:Munger et al. (2020) The (null) effects of clickbait headlines on polarization, trust, and learning.Support the showHvis du vil være med til at optage live med os på Discord kan du støtte os på 10er og blive en af vores kernelyttere https://vudfordret.10er.appDu kan også tjekke vores webshop: bit.ly/vushop. Der er en hønsetrøje!Send os vanvittig videnskab eller stil et spørgsmål på facebook, Instagram eller [email protected] til Christian Eiming for disclaimer.Tak til Barometer-Bjarke for Gak-O-meteret.Husk at være dumme 🧠 Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.