Med ordblinde elever i klassen – differentiering med læse- skriveteknologi
Nationalt Videncenter for Læsnings podcast - En podcast af Nationalt Videncenter for Læsning

Kategorier:
Ordblinde elever får adgang til læse- og skriveteknologi, og de bliver instrueret i det. Men der er brug for at udvikle faglæreres differentiering med læse- og skriveteknologi i skolens forskellige fag. Instruktion i læse- og skriveteknologi og undervisning i elevens læse- og skriveudvikling i bred forstand skal tænkes sammen. I denne podcast deler eksperter og elever viden om strategier til at stave og skrive med læse- og skriveteknologi i klassen. I podcasten omtales fire plakater fra Læsetek i Holbæk, som du finder på csu-holbæk.dk under 'Gratis materialer'. Og en artikel fra Læsepædagogen: Tinggaard, Maria Kjellin & Fredsø-Rauer, Julie (2021). Fra beg*ing til begejstring – giv elever med ordblindhed et stabilt fundament af stavestrategier, Læsepædagogen 69. årgang nr. 3. Idé, tilrettelæggelse og interview: Minna Nørgaard Bruun, Københavns Professionshøjskole & Helle Bundgaard Svendsen, UC VIA Producent: Siri Bonde Podcasten er produceret med støtte fra Undervisningsministeriet som del af formidlingsprojektet "Ind i øret ud i skolen".