Nationalt Videncenter for Læsnings podcast

En podcast af Nationalt Videncenter for Læsning

Kategorier:

63 Episoder

  1. Afsnit 2: Skriftens lyd- og betydningsprincip | Indsatser for elever med lettere afkodnings- og stavevanskeligheder

    Udgivet: 12.3.2025
  2. Prolog: Hvad kendetegner eleverne? | Indsatser for elever med lettere afkodnings- og stavevanskeligheder

    Udgivet: 12.3.2025
  3. Afsnit 1: Flydende læsning | Indsatser for elever med lettere afkodnings- og stavevanskeligheder

    Udgivet: 12.3.2025
  4. Dobbelt udfordret i dansk

    Udgivet: 11.12.2024
  5. Miraklet, der var anderledes, end de troede

    Udgivet: 11.12.2024
  6. Den tredje spiller på banen

    Udgivet: 11.12.2024
  7. Elsk din undervisningsplan

    Udgivet: 11.12.2024
  8. Supplerende undervisning: En overset mulighed i skolens værktøjskasse

    Udgivet: 21.10.2024
  9. Skab gode lyttemiljøer i dagtilbud og indskoling

    Udgivet: 9.9.2024
  10. Lytning i danskfaget - et uforløst potentiale

    Udgivet: 9.9.2024
  11. Logopæder på sproglig udebane

    Udgivet: 3.9.2024
  12. Fagspecifik literacy - undervisning i tekster, læsning og sprog i fagene

    Udgivet: 2.7.2024
  13. Hvad er fagspecifik literacy?

    Udgivet: 2.7.2024
  14. Kan man designe sig til mere læselyst for børn?

    Udgivet: 5.6.2024
  15. Sprogudviklende undervisning med tablets som værktøj

    Udgivet: 5.6.2024
  16. Fra firlænget gård til flerspektret læsecenter

    Udgivet: 15.12.2023
  17. En podcastserie om DLD - afsnit 4: Indsatser, fortsat

    Udgivet: 25.10.2023
  18. En podcastserie om DLD - afsnit 3: Indsatser

    Udgivet: 25.10.2023
  19. ”Men jeg vil ikke være tyv” Billedbøger som udgangspunkt for arbejde med kritisk tænkning på 2. klassetrin

    Udgivet: 6.10.2023
  20. Hvad er kritisk literacy?

    Udgivet: 6.10.2023

1 / 4

Nationalt Videncenter for Læsning samler, skaber og spreder viden om literacy. Literacy er menneskets kompetence til at afkode, forstå og anvende tegn som fx bogstaver, tal, diagrammer, grafer, tegning og billeder. En forudsætning for literacy er talesprog og pragmatisk forståelse.