Nationalt Videncenter for Læsnings podcast
En podcast af Nationalt Videncenter for Læsning
65 Episoder
-
Økokritik i litteraturundervisningen – en introduktion
Udgivet: 10.4.2025 -
Leg og liv i naturen - Louis Jensens firkantede historier som grundlag for økokritisk litteraturlæsning
Udgivet: 10.4.2025 -
Afsnit 2: Skriftens lyd- og betydningsprincip | Indsatser for elever med lettere afkodnings- og stavevanskeligheder
Udgivet: 12.3.2025 -
Prolog: Hvad kendetegner eleverne med lettere afkodnings- og stavevanskeligheder?
Udgivet: 12.3.2025 -
Afsnit 1: Flydende læsning | Indsatser for elever med lettere afkodnings- og stavevanskeligheder
Udgivet: 12.3.2025 -
Dobbelt udfordret i dansk
Udgivet: 11.12.2024 -
Miraklet, der var anderledes, end de troede
Udgivet: 11.12.2024 -
Den tredje spiller på banen
Udgivet: 11.12.2024 -
Elsk din undervisningsplan
Udgivet: 11.12.2024 -
Supplerende undervisning: En overset mulighed i skolens værktøjskasse
Udgivet: 21.10.2024 -
Skab gode lyttemiljøer i dagtilbud og indskoling
Udgivet: 9.9.2024 -
Lytning i danskfaget - et uforløst potentiale
Udgivet: 9.9.2024 -
Logopæder på sproglig udebane
Udgivet: 3.9.2024 -
Fagspecifik literacy - undervisning i tekster, læsning og sprog i fagene
Udgivet: 2.7.2024 -
Hvad er fagspecifik literacy?
Udgivet: 2.7.2024 -
Kan man designe sig til mere læselyst for børn?
Udgivet: 5.6.2024 -
Sprogudviklende undervisning med tablets som værktøj
Udgivet: 5.6.2024 -
Fra firlænget gård til flerspektret læsecenter
Udgivet: 15.12.2023 -
En podcastserie om DLD - afsnit 4: Indsatser, fortsat
Udgivet: 25.10.2023 -
En podcastserie om DLD - afsnit 3: Indsatser
Udgivet: 25.10.2023
Nationalt Videncenter for Læsning samler, skaber og spreder viden om literacy. Literacy er menneskets kompetence til at afkode, forstå og anvende tegn som fx bogstaver, tal, diagrammer, grafer, tegning og billeder. En forudsætning for literacy er talesprog og pragmatisk forståelse.