65 Episoder

  1. Økokritik i litteraturundervisningen – en introduktion

    Udgivet: 10.4.2025
  2. Leg og liv i naturen - Louis Jensens firkantede historier som grundlag for økokritisk litteraturlæsning

    Udgivet: 10.4.2025
  3. Afsnit 2: Skriftens lyd- og betydningsprincip | Indsatser for elever med lettere afkodnings- og stavevanskeligheder

    Udgivet: 12.3.2025
  4. Prolog: Hvad kendetegner eleverne med lettere afkodnings- og stavevanskeligheder?

    Udgivet: 12.3.2025
  5. Afsnit 1: Flydende læsning | Indsatser for elever med lettere afkodnings- og stavevanskeligheder

    Udgivet: 12.3.2025
  6. Dobbelt udfordret i dansk

    Udgivet: 11.12.2024
  7. Miraklet, der var anderledes, end de troede

    Udgivet: 11.12.2024
  8. Den tredje spiller på banen

    Udgivet: 11.12.2024
  9. Elsk din undervisningsplan

    Udgivet: 11.12.2024
  10. Supplerende undervisning: En overset mulighed i skolens værktøjskasse

    Udgivet: 21.10.2024
  11. Skab gode lyttemiljøer i dagtilbud og indskoling

    Udgivet: 9.9.2024
  12. Lytning i danskfaget - et uforløst potentiale

    Udgivet: 9.9.2024
  13. Logopæder på sproglig udebane

    Udgivet: 3.9.2024
  14. Fagspecifik literacy - undervisning i tekster, læsning og sprog i fagene

    Udgivet: 2.7.2024
  15. Hvad er fagspecifik literacy?

    Udgivet: 2.7.2024
  16. Kan man designe sig til mere læselyst for børn?

    Udgivet: 5.6.2024
  17. Sprogudviklende undervisning med tablets som værktøj

    Udgivet: 5.6.2024
  18. Fra firlænget gård til flerspektret læsecenter

    Udgivet: 15.12.2023
  19. En podcastserie om DLD - afsnit 4: Indsatser, fortsat

    Udgivet: 25.10.2023
  20. En podcastserie om DLD - afsnit 3: Indsatser

    Udgivet: 25.10.2023

1 / 4

Nationalt Videncenter for Læsning samler, skaber og spreder viden om literacy. Literacy er menneskets kompetence til at afkode, forstå og anvende tegn som fx bogstaver, tal, diagrammer, grafer, tegning og billeder. En forudsætning for literacy er talesprog og pragmatisk forståelse.