Nationalt Videncenter for Læsnings podcast
En podcast af Nationalt Videncenter for Læsning

Kategorier:
63 Episoder
-
En podcastserie om DLD - afsnit 2: identifikation
Udgivet: 25.5.2023 -
Hvordan staver man til kongerige? Med læse- og skriveteknologi...
Udgivet: 24.5.2023 -
Hvordan får vi eleverne på banen? To samtaler om dialog i klasserummet
Udgivet: 11.5.2023 -
En podcastserie om DLD - afsnit 1: identifikation
Udgivet: 30.3.2023 -
En podcastserie om DLD – prolog
Udgivet: 30.3.2023 -
Stedsopmærksom litteraturlæsning
Udgivet: 10.2.2023 -
Tænkende klasserum
Udgivet: 21.11.2022 -
Hvad er DLD i skolen?
Udgivet: 19.9.2022 -
Elever med læsevanskeligheder
Udgivet: 16.9.2022 -
Faglig læsning for alle
Udgivet: 8.3.2022 -
Sprogfitness — sproget skal motioneres
Udgivet: 6.9.2021 -
Skriv som en spiljournalist
Udgivet: 8.4.2021 -
Med ordblinde elever i klassen – differentiering med læse- skriveteknologi
Udgivet: 26.3.2021 -
Lyst til Læsebånd - Episode 3
Udgivet: 19.10.2020 -
Lyst til Læsebånd - Episode 2
Udgivet: 19.10.2020 -
Lyst til Læsebånd - Episode 1
Udgivet: 19.10.2020 -
Med højt begavede elever i klassen
Udgivet: 28.5.2020 -
Når lærere og elever er sammen om grammatik
Udgivet: 4.3.2020 -
Tidlige læsere
Udgivet: 4.12.2019 -
Literacy, litteraturundervisning og en skole for alle - kommentar v. Johannes Fibiger
Udgivet: 26.4.2019
Nationalt Videncenter for Læsning samler, skaber og spreder viden om literacy. Literacy er menneskets kompetence til at afkode, forstå og anvende tegn som fx bogstaver, tal, diagrammer, grafer, tegning og billeder. En forudsætning for literacy er talesprog og pragmatisk forståelse.