Nationalt Videncenter for Læsnings podcast

En podcast af Nationalt Videncenter for Læsning

Kategorier:

63 Episoder

  1. En podcastserie om DLD - afsnit 2: identifikation

    Udgivet: 25.5.2023
  2. Hvordan staver man til kongerige? Med læse- og skriveteknologi...

    Udgivet: 24.5.2023
  3. Hvordan får vi eleverne på banen? To samtaler om dialog i klasserummet

    Udgivet: 11.5.2023
  4. En podcastserie om DLD - afsnit 1: identifikation

    Udgivet: 30.3.2023
  5. En podcastserie om DLD – prolog

    Udgivet: 30.3.2023
  6. Stedsopmærksom litteraturlæsning

    Udgivet: 10.2.2023
  7. Tænkende klasserum

    Udgivet: 21.11.2022
  8. Hvad er DLD i skolen?

    Udgivet: 19.9.2022
  9. Elever med læsevanskeligheder

    Udgivet: 16.9.2022
  10. Faglig læsning for alle

    Udgivet: 8.3.2022
  11. Sprogfitness — sproget skal motioneres

    Udgivet: 6.9.2021
  12. Skriv som en spiljournalist

    Udgivet: 8.4.2021
  13. Med ordblinde elever i klassen – differentiering med læse- skriveteknologi

    Udgivet: 26.3.2021
  14. Lyst til Læsebånd - Episode 3

    Udgivet: 19.10.2020
  15. Lyst til Læsebånd - Episode 2

    Udgivet: 19.10.2020
  16. Lyst til Læsebånd - Episode 1

    Udgivet: 19.10.2020
  17. Med højt begavede elever i klassen

    Udgivet: 28.5.2020
  18. Når lærere og elever er sammen om grammatik

    Udgivet: 4.3.2020
  19. Tidlige læsere

    Udgivet: 4.12.2019
  20. Literacy, litteraturundervisning og en skole for alle - kommentar v. Johannes Fibiger

    Udgivet: 26.4.2019

2 / 4

Nationalt Videncenter for Læsning samler, skaber og spreder viden om literacy. Literacy er menneskets kompetence til at afkode, forstå og anvende tegn som fx bogstaver, tal, diagrammer, grafer, tegning og billeder. En forudsætning for literacy er talesprog og pragmatisk forståelse.