65 Episoder

  1. Tidlige læsere

    Udgivet: 4.12.2019
  2. Literacy, litteraturundervisning og en skole for alle - kommentar v. Johannes Fibiger

    Udgivet: 26.4.2019
  3. Literacy, litteraturundervisning og en skole for alle - kommentar v. Nikolaj Frydensbjerg Elf

    Udgivet: 26.4.2019
  4. Literacy, litteraturundervisning og en skole for alle - kommentar v. Ida Geertz-Jensen

    Udgivet: 26.4.2019
  5. Læsebånd, hvorfor og hvordan

    Udgivet: 14.1.2019
  6. Pædagogens sprogarbejde i samlingen

    Udgivet: 13.9.2018
  7. Læsning i klassen på skærm eller papir

    Udgivet: 24.8.2018
  8. Digitale læsestrategier i praksis

    Udgivet: 20.8.2018
  9. Læsning på skærm og papir

    Udgivet: 20.8.2018
  10. Digital læsedidaktik

    Udgivet: 20.8.2018
  11. Pædagogens rolle i indskolingen

    Udgivet: 6.8.2018
  12. Camilla Find fortæller om tidlig læseindsats

    Udgivet: 22.2.2018
  13. Nikolaj Elf om skriverudviklinger i gymnasiet

    Udgivet: 22.2.2018
  14. Ellen Krogh om skriverudviklinger i gymnasiet

    Udgivet: 22.2.2018
  15. Nina Berg Göttsche om litteraturundervisning og læsevanskeligheder

    Udgivet: 14.12.2017
  16. Thorkild Hanghøj om computerspil i skolen

    Udgivet: 14.12.2017
  17. Kristine Kabel om det værdsatte sprog i litteraturundervisningen

    Udgivet: 14.12.2017
  18. Kristine Kabel om hvordan udskolingselever forholder sig til skønlitteratur

    Udgivet: 14.12.2017
  19. Maja Lucas om litterær kvalitet

    Udgivet: 14.12.2017
  20. Sprog giver faglig læring- om videns- og spørgsmålskort i biologi

    Udgivet: 14.12.2017

3 / 4

Nationalt Videncenter for Læsning samler, skaber og spreder viden om literacy. Literacy er menneskets kompetence til at afkode, forstå og anvende tegn som fx bogstaver, tal, diagrammer, grafer, tegning og billeder. En forudsætning for literacy er talesprog og pragmatisk forståelse.