Nationalt Videncenter for Læsnings podcast
En podcast af Nationalt Videncenter for Læsning

Kategorier:
63 Episoder
-
Literacy, litteraturundervisning og en skole for alle - kommentar v. Nikolaj Frydensbjerg Elf
Udgivet: 26.4.2019 -
Literacy, litteraturundervisning og en skole for alle - kommentar v. Ida Geertz-Jensen
Udgivet: 26.4.2019 -
Læsebånd, hvorfor og hvordan
Udgivet: 14.1.2019 -
Pædagogens sprogarbejde i samlingen
Udgivet: 13.9.2018 -
Læsning i klassen på skærm eller papir
Udgivet: 24.8.2018 -
Digitale læsestrategier i praksis
Udgivet: 20.8.2018 -
Læsning på skærm og papir
Udgivet: 20.8.2018 -
Digital læsedidaktik
Udgivet: 20.8.2018 -
Pædagogens rolle i indskolingen
Udgivet: 6.8.2018 -
Camilla Find fortæller om tidlig læseindsats
Udgivet: 22.2.2018 -
Nikolaj Elf om skriverudviklinger i gymnasiet
Udgivet: 22.2.2018 -
Ellen Krogh om skriverudviklinger i gymnasiet
Udgivet: 22.2.2018 -
Nina Berg Göttsche om litteraturundervisning og læsevanskeligheder
Udgivet: 14.12.2017 -
Thorkild Hanghøj om computerspil i skolen
Udgivet: 14.12.2017 -
Kristine Kabel om det værdsatte sprog i litteraturundervisningen
Udgivet: 14.12.2017 -
Kristine Kabel om hvordan udskolingselever forholder sig til skønlitteratur
Udgivet: 14.12.2017 -
Maja Lucas om litterær kvalitet
Udgivet: 14.12.2017 -
Sprog giver faglig læring- om videns- og spørgsmålskort i biologi
Udgivet: 14.12.2017 -
Rachel Röst Læs for livet
Udgivet: 14.12.2017 -
Ole Freil om numeracy og matematisk opmærksomhed
Udgivet: 14.12.2017
Nationalt Videncenter for Læsning samler, skaber og spreder viden om literacy. Literacy er menneskets kompetence til at afkode, forstå og anvende tegn som fx bogstaver, tal, diagrammer, grafer, tegning og billeder. En forudsætning for literacy er talesprog og pragmatisk forståelse.