Nationalt Videncenter for Læsnings podcast

En podcast af Nationalt Videncenter for Læsning

Kategorier:

63 Episoder

  1. Literacy, litteraturundervisning og en skole for alle - kommentar v. Nikolaj Frydensbjerg Elf

    Udgivet: 26.4.2019
  2. Literacy, litteraturundervisning og en skole for alle - kommentar v. Ida Geertz-Jensen

    Udgivet: 26.4.2019
  3. Læsebånd, hvorfor og hvordan

    Udgivet: 14.1.2019
  4. Pædagogens sprogarbejde i samlingen

    Udgivet: 13.9.2018
  5. Læsning i klassen på skærm eller papir

    Udgivet: 24.8.2018
  6. Digitale læsestrategier i praksis

    Udgivet: 20.8.2018
  7. Læsning på skærm og papir

    Udgivet: 20.8.2018
  8. Digital læsedidaktik

    Udgivet: 20.8.2018
  9. Pædagogens rolle i indskolingen

    Udgivet: 6.8.2018
  10. Camilla Find fortæller om tidlig læseindsats

    Udgivet: 22.2.2018
  11. Nikolaj Elf om skriverudviklinger i gymnasiet

    Udgivet: 22.2.2018
  12. Ellen Krogh om skriverudviklinger i gymnasiet

    Udgivet: 22.2.2018
  13. Nina Berg Göttsche om litteraturundervisning og læsevanskeligheder

    Udgivet: 14.12.2017
  14. Thorkild Hanghøj om computerspil i skolen

    Udgivet: 14.12.2017
  15. Kristine Kabel om det værdsatte sprog i litteraturundervisningen

    Udgivet: 14.12.2017
  16. Kristine Kabel om hvordan udskolingselever forholder sig til skønlitteratur

    Udgivet: 14.12.2017
  17. Maja Lucas om litterær kvalitet

    Udgivet: 14.12.2017
  18. Sprog giver faglig læring- om videns- og spørgsmålskort i biologi

    Udgivet: 14.12.2017
  19. Rachel Röst Læs for livet

    Udgivet: 14.12.2017
  20. Ole Freil om numeracy og matematisk opmærksomhed

    Udgivet: 14.12.2017

3 / 4

Nationalt Videncenter for Læsning samler, skaber og spreder viden om literacy. Literacy er menneskets kompetence til at afkode, forstå og anvende tegn som fx bogstaver, tal, diagrammer, grafer, tegning og billeder. En forudsætning for literacy er talesprog og pragmatisk forståelse.