Afsnit #12: Employer branding i svære brancher

Texta: Marketing med videre - En podcast af Texta

Kategorier:

Nogle virksomheder og brancher har et problem. Og det kommer langsomt tættere og tættere på: Evnen til at tiltrække nye medarbejdere i nicher, hvor trends og tendenser gør opgaven svær og fungerer som modvind. Det kan være alt fra bæredygtighed og geografisk placering til den faglige interesse hos de næste generationer. Forestil dig en helt klassisk, klichefyldt produktions- eller industrivirksomhed, hvor Bjarne har gået på det samme fabriksgulv i 35 år. Han har aldrig brokket sig, haft fem sygedage og var tilbage fra barsel efter et par dage. Den type medarbejdere hænger ikke på træerne længere. På godt og ondt. Og hvad gør man så lige, når Bjarnes to sønner ikke gider at slide sig selv ned eller søger andre veje? Lidt om dagens gæst:Jasmin Sommer er Digital Marketing Manager hos Lund & Sørensen, hun er uddannet Multimedie Designer ovenpå et fundament indenfor ledelse og økonomi. Hun skiftede fokus fra webudvikling til online marketing for knap 6 år siden og har siden været fortaler for IMC (integrated marketing communications). For et år siden lagde hun konsulentlivet på hylden, til fordel for at opbygge en digital marketing funktion i Lund & Sørensen.Lund & Sørensen er et moderne system og automationshus, som består af tre afdelinger. Automationsafdelingen i Kolding udvikler og producerer innovative styre- og serietavler til et bredt udvalg af danske og internationale industrivirksomheder. Afdelingen har oplevet markant vækst de seneste 2 år, hvilket gør tiltrækning og fastholdelse af kompetente medarbejder én af vores vigtigste fokusområder.