Afsnit #16: Nyt, nyt, nyt: Visk tavlen ren, og start fra 0 (igen)
Texta: Marketing med videre - En podcast af Texta - Onsdage
Kategorier:
Nogle gange skal man ryste posen. Forandring fryder, siger man. Men hvordan forholder man sig lige til det som marketingfunktion i en virksomhed, hvor tavlen er visket rent, og man skal starte helt forfra? Ja, du og din stilling er rent faktisk et produkt af en strategiændring. Puha. Lad os håbe, Helena fra LeanLinking kan fortælle os det.Lidt om dagens gæst:Mød Helena Futtrup, 26 år og Marketing Manager hos SaaS-virksomheden LeanLinking i Aarhus Nord. Helena blev ansat som virksomhedens første in-house marketingmedarbejder i april 2024 og har i sine første seks måneder haft stort fokus på at skabe en helt ny brandidentitet og fundament hos LeanLinking.Hun håndterer alt marketing - fra strategisk planlægning til content creation, Paid Ads og event management. Udover at dele hårfarve med Pippi Langstrømpe deler Helena og Pippi også mentaliteten: “Det har jeg ikke prøvet før, så det kan jeg helt sikkert godt finde ud af!”.I 2020 startede Helena, sammen med hendes kæreste, fødevareproduktionen Peanutbutter Pusheren, som i dag har fået fodfæste i de danske supermarkeder og derudover leverer nøddesmør til store erhvervskunder i hele Europa. Peanutbutter Pusheren er i dag kærestens fuldtidsbeskæftigelse, og Helena fungerer i dag som medejer og projektmedarbejder på marketingsiden i virksomheden, mens Helenas primære virke ligger hos LeanLinking. LeanLinking blev grundlagt i 2012 og specialiserer sig i at udvikle SRM-software (Supplier Relationship Management) til indkøbsafdelinger i mellemstore og store virksomheder. Deres platforme bruges af globale virksomheder som Starbucks, Roche og DS Smith til at styrke leverandørsamarbejdet og optimere indkøbsprocesser. I anden halvdel af 2023 overtog en ny CEO ledelsen, hvilket markerede et strategisk skifte mod en mere kommerciel og vækstfokuseret tilgang.