Afsnit #33: Account based marketing (ABM) i virkeligheden
Marketing med videre - En podcast af Texta - Onsdage

Kategorier:
Account Based Marketing lyder ofte som en perfekt strategi – men hvordan ser det ud i praksis? I dette afsnit tager vi ABM ned fra teorien og ser på, hvordan det fungerer i virkeligheden, især for virksomheder med nicheprodukter og komplekse salgscyklusser. Sammen med Annette Lundø fra R&D Test Systems dykker vi ned i de konkrete udfordringer og muligheder, når ABM bruges i en B2B-kontekst.R&D Test Systems er en international ingeniørvirksomhed med ca. 160 medarbejdere, som hjælper kunder med at bringe ny state-of-the-art teknologi til markedet. Virksomheden arbejder primært med vind- og flyindustrien, hvor der udvikles store testsystemer til test af vindmøller samt forskellige ingeniør konsulentydelser og produkter. Annette Lundø er Marketing Manager hos R&D Test Systems. Hun har haft berøring med en bred vifte af discipliner inden for marketing og kommunikation, og de sidste 7 år har hun arbejdet med tung B2B, hvor salget er præget af account based salg med få og svære kunder, og hvor brand og marketing hænger tæt sammen. Annette har kandidaten Cand.merc.(kom.) - Erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation fra Copenhagen Business School.