Afsnit #38: Marketingjob/-karriere i udlandet
Marketing med videre - En podcast af Texta - Onsdage

Kategorier:
Hvordan er det at arbejde med marketing uden for Danmark? Selvom meget marketing bygger på samme principper, kan der være store forskelle mellem danske og internationale virksomheder. I dette afsnit taler vi med Lise om at gøre karriere i udlandet, hvad man skal være opmærksom på, og hvordan man griber muligheden, hvis man overvejer at tage springet.tesa er Europas førende tapeproducent med hovedsæde i Tyskland og 5.000 medarbejdere på verdensplan. Varesortimentet spænder fra klæbesøm over malerens skriggule yndlingstape og til den tape, der holder telefoner, biler og bygningsdele sammen. Det danske kontor ligger i Allerød, hvor der sidder omkring 50 medarbejdere, der arbejder lokalt eller internationalt.Lise Juhl Kelkal er Head of Shopper & Customer Marketing, Europe inden for gør-det-selv-segmentet. Oversat til mere forståeligt dansk er hun leder for den afdeling, der udvikler POS-koncepter til de 2.600 europæiske byggemarkeder, som tesa sælges i. Før de 9 år i tesa var Lise 12 år hos L’Oréal, hvor hun arbejdede som projektleder på en fabrik i Tyskland, som produktudvikler på hovedkontoret i Frankrig og i en nordisk marketingrolle i Danmark.