Afsnit #9: Marketing i projekt- og udbudsvirksomheder

Texta: Marketing med videre - En podcast af Texta

Kategorier:

Hvad har et stort etagebyggeri, en digital platform til håndtering af sundhedsdata og en stor kampagne for Danmark som turismeland til fælles? Det kunne være, at det alt sammen er opgaver, som måske ville køre igennem en udbudsproces.Og det er netop temaet for dagens afsnit. For hvordan sælger og markedfører man lige sine løsninger og virksomhed, hvis alt alligevel skal køre igennem en udbuds- og projektportal, hvor køberen, offentlig eler privat, allerede har defineret, hvad der lægges vægt på i beslutningen?Lidt om dagens gæst:A/S Trigon er en næsten 80 år gammel entreprenørvirksomhed med hovedsæde i Nordjylland. Virksomheden er ejet af en almennyttig fond, som i daglig tale kaldes for Trigon fonden. Alt overskud fra virksomheden går således til Trigon fonden, som støtter fire hovedformål.Virksomheden varetager projekter indenfor fag- hoved- og totalentrepriser, og håndterer primært erhvervsbyggerier. Trigon beskæftiger godt 85 medarbejdere, hvoraf ca. 33 arbejder indenfor kontor og ledelse, mens resten er egne håndværkere indenfor tømrer- og anlægsfagene.Cecilie er marketingschef hos Trigon; en stilling hun har haft i godt to år. Marketingsafdelingen er en ny indsats i virksomheden, og hun har spillet en central rolle i at opbygge afdelingen fra bunden, som i dag i alt sin beskedenhed består af to personer. Jeg har en cand. merc. i international marketing fra Aalborg Universitet og er blevet ansat i Trigon som relativt ny i branchen, med kun forudgående erfaring fra et mindre deltidsjob inden for sociale medier i et B2C-perspektiv.